Egne arrangementer


 

Bilde av gutt i basseng med alvorlig blikk

Idrett for alle….eller??? – Om inkludering i Norsk idrett

Frokostmøte 25. oktober 2017

12. oktober 2017

Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser arrangerte frokostmøte på Litteraturhuset i Oslo, 25. oktober, 2017.

Kveldsbilde av Royal Garden Hotell i Trondheim

Aktivitet, mestring og deltakelse

Aktiv Ung – konferansen 2017

I 2017 arrangerte Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser sin årlige, nasjonale konferanse i Trondheim, fra 31. mai til 1. juni.

Bilde av fruktfat

Perspektiver på brukermedvirkning ved tildeling og bruk av aktivitetshjelpemider

Frokostmøte 24. april 2017

02. mars 2017

Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser inviterte til frokostmøte, mandag 24. april 2017, på Litteraturhuset i Oslo.

Bilde av kaffe og rundstykker

Inkludering / aktivisering i skolen for barn og unge med funksjonsnedsettelser

Frokostmøte 1. desember 2016

14. november 2016

Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser inviterte til frokostmøte, torsdag 1. desember 2016.

Bilde av frokost i en bolle

Om tilrettelegging av fritiden for barn og unge med funksjonsnedsettelser

Frokostmøte 25. mai 2016

14. juni 2016

På frokostmøtet på Litteraturhuset i Oslo ble det holdt flere innlegg om hvordan kommunene sikrer barn og unges deltakelse i selvvalgte kultur- og fritidsaktiviteter gjennom videreutvikling av den kommunale, lovpålagte støttekontakttjenesten, gjennom annen organisering og i samarbeid med frivillige organisasjoner.

Person i rullestol på en brygge som holder armene vidåpne

Nasjonal konferanse 2016

"Utstyrt for framtiden?"

29. februar 2016

I februar 2016 arrangerte Nasjonal kompetansetjeneste for barn og unge med funksjonsnedsettelser, en nasjonal konferanse i Drammen. Konferansen fokuserte på viktige mulighetsarenaer som hjem, barnehage, skole, kultur, fritid, utdanning og arbeidsliv. Barn og unge med funksjonsnedsettelser skal ha de samme muligheter som andre til å leve et aktivt og selvstendig liv. Det krever et kontinuerlig tilretteleggings-, holdnings- og oppmuntringsarbeid for aktivitet og deltakelse fra tidlig barnealder.